• Strona główna
  • Aktualności
  • Kontakt

  • Nasz team
  • Historia
  • Dla sponsorów
  • Galeria zdjęć
  • Nasze rajdówki

Mercedes EVO

Rajdowy - wygląd nasz Mercedes zawdzięczał wielokrotnym przeróbkom i modernizacjom. Ta profesjonalna maszyna rajdowa, wykonana zgodnie z wymaganiami FIA dla klasy T1/T2, powstała głównie dzięki pomocy niemieckiej firmy ORC z okolic Stuttgartu, prowadzonej przez doświadczoną rodzinę rajdową, tj. Hansa Erwina oraz jego córki: Daniele i Alexandrę Baur.

Modernizację rozpoczęto od zawieszenia – wyższe i mocniejsze sprężyny, wzmocnienia mostów, podwójne amortyzatory Bilstein przód i tył oraz oczywiście pasy na mosty. Rewelacyjna i ciekawa konstrukcja nie wymagająca spawania. Mocowania do podwójnych amortyzatorów są przykręcane do ramy i do mostów, przez co osiąga się optymalną kombinację. Poprawia to również komfort jazdy w terenie i możliwości pojazdu podczas ostrej, szybkiej jazdy oraz zmniejsza potrzebę używania blokad, jednocześnie nie ograniczając, a wręcz polepszając wykrzyże.

Mercedes jest obuty w opony BFGoodrich 255/85 R16 oraz felgi firmy ORC Typ 28. Ponadto posiada specjalne osłony na zbiornik paliwa i silnika oraz na zderzaki. Na przednim zderzaku zamontowana została wyciągarka WARN 9000. Sterowanie wyciągarki przeniesiono do wnętrza pojazdu, co znacznie przyspieszyło i poprawiło kierowanie pojazdem.

Również silnik został zmodyfikowany. Dzięki specjaliście z Rosji Vitalij’owi (również współpracującemu z ORC), został on uszczelniony i przygotowany do głębokiego brodzenia. Teraz nawet przeszkody wodne do ok. 120 cm nie stanowią dla „Wilka” problemu. Do tego doszedł IBS, czyli monitor pracy akumulatorów i ładowania, który w samochodzie stale nadzoruje statystykę prądową, a kierowca na bieżąco obserwuje, co dzieje się z zasilaniem.

Odchudzony jest też układ wydechowy. Zalozylismy mokry wkład filtru powietrza K&N, który nie „boi” się wody i błota. Założony został też snorkel i sprytna siateczka na chłodnicę, która skutecznie zapobiega dostawaniu się gęstego błota do wnętrza komory silnikowej i tym samym zapobiega zawalaniu chłodnicy.

„Wilk” pożegnał się z oryginalną tapicerką, tylnymi szybami, fotelami i pasami. Została tylko oryginalna deska rozdzielcza, przypominająca komfortowe wnętrze cywilnego „G”.

Wnętrze samochodu jest pokryte specjalnym tworzywem sztucznym – rodzaj ciężkopalnej pianki, która skutecznie tłumi hałas i wibracje blach nadwozia, eliminuje większość zapachów typowych dla pojazdów terenowych, a jednocześnie znacznie ułatwia mycie wnętrza samochodu.

Wstawiona jest klatka – cienkościenna i skręcana, z homologacją FIA. Ponadto samochód wyposażony jest w fotele Königa, 6 punktowe pasy Schrotha i interkom Peltora.

Za fotelami jest miejsce, w zależności od charakteru rajdu, na 2 lub 4 koła zapasowe oraz na dodatkowy akumulator.

Przez dociążenie tyłu udało się uzyskać w miarę równe naciski na poszczególne osie (przy zatankowanym samochodzie różnica wynosi 20 kg). Na pace zorganizowano miejsce na gaśnice, drobne narzędzia, trapy, pasy, hi – lift, itp.

Z przodu, na desce rozdzielczej, zamontowane zostało dla pilota niezbędne wyposażenie nawigacyjne w postaci Terratrip’u 404 z dwoma czujnikami: jeden na lince prędkościomierza, drugi – indukcyjny – na tylnym wale napędowym. Ponadto Mercedes posiada GPS Garmin E – Map 162 oraz lampkę do czytania map.

Założono body lift 4 cm, zamontowane zostały światła stop i tzw. kurzowe.

Na tył założone są hamulce tarczowe – ciekawy wynalazek firmy ORC – umożliwiające założenie tarczówek do starszych modeli Mercedesa „G”.

 

 

DANE TECHNICZNE MERCEDESA GE 300 EVO „WILK”

 

Silnik:

seryjny Mercedes GE300, benzynowy wolnossący, umieszczony wzdłużnie z przodu

Rodzaj silnika/ liczba cylindrów:

rzędowy / 6

Pojemność skokowa/ moc max:

3000 cm3 / ok. 190 KM

Maksymalny moment obrotowy:

ok 220 Nm

Obroty maksymalne:

7000 obr./ min. bez ogranicznika

Predkosc:

szosa ok. 170 km/h, teren (reduktor) 120 km/h

Skrzynia biegów:

seryjna, manualna, pięciobiegowa

Skrzynka rozdzielcza:

seryjna 463, synchronizowana dwubiegowa, stały napęd 4x4

Mosty napędowe:

seryjne, przełożenie główne 1:4,38, wzmocnienia ORC

Zawieszenie:

sprężyny typ średni ORC, zmodyfikowane mocowania ORC, po 2 amortyzatory na koło (kombinacja: olejowy Sachsa i gazowy Bilstein), pasy ograniczające

Układ hamulcowy:

hamulce tarczowe z przodu (wzmocnione zaciski z przodu z nowszego modelu G) i z tyłu (zestaw ORC)

Nadwozie:

seryjne, body lift, brak tylnych okien, podcięte nadkola

Wymiary (dł. x szer. x wys.):

4250 x 1810 x 2105 mm

Rozstaw osi:

2400 mm

Prześwit poprzeczny:

ok 250 mm

Koła:

opony BFGoodrich 255/85 R16, felgi ORC Typ 28

Ciężar własny:

ok 2200 kg (zatankowany + 2 zapasówki)

Pojemność zbiornika paliwa:

100 litrów

Zużycie paliwa:

Szosa 14 - 16 l/ 100 km, teren 25 - ~ l/ 100 km

Specjalistyczne oleje rajdowe:

Firmy Millers (wszędzie)

Wyposażenie dodatkowe:

Wyciągarka WARN 9000, klatka bezpieczeństwa, fotele kubełkowe, Terratrip, interkom, monitor pracy akumulatorów i ładowania, snorkel, mokry filtr powietrza, osłony płytowe i rurowe

« Powrót
  • © Wilk 4x4

  • tanie strony internetowe dogo.pl

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

ZAMKNIJ X